úterý 8. dubna 2008

Přesun na novou doménu: blog.jakje.com

Ale že to dalo práce. A za všechno může jedna hloupá . (tečka). Všechno to začalo, když jsem si pořídil server a s ním doménu (jakje.com), proč nemít blog u sebe a ne na nějaké šílené adrese od googlu (bloggeru)? Otálel jsem s tím, protože jsem si naivně myslel, že bude třeba nastavit FTP tak, aby se tam stránky blogu mohly ukládat.
FTP bylo nastaveno a já pokračoval - přečetl jsem si návod jak na přesun blogu. Měl jsem to udělat dřív a nemusel jsem se s FTP plichtit. Stačí přece v DNS změnit CNAME záznam, tak aby doména blog.jakje.com ukazovala na server googlu (a ten si to už přebere), takže všechno moje nastavování na server bylo na prd.
Dal jsem se do změny CNAME. Podle Googlu (nápovědy bloggeru) je to jednoduchý. První se zařadí subdoména, druhý se přidá ghs.google.com. V nasteavení RegZone, kde se mi o doménu starají, to bylo taky jednoduchý - A záznamy jsem si už nastavoval, tak jsem věděl kam kliknout. Všechno nastavím, trvá to vteřinku, ale najednou bác ho! Chyba, prý je třeba zadat plně kvalifikované doménové jméno. Trápil jsem se s tím včera večer a ještě dnes v práci, než jsem se odhodlal napsat na hotline. Slečna (nebo paní) Lucie mi poradila okamžitě: za adresu patří . (tečka). Jak prosté.
A tak už funguju, samozřejmě stále můžete přicházet z http://jacques-s.blogspot.com, stránky Vás odkážou. Za odměnu si dám právě donešený lasagne. Pak budu pokračovat - čeká mě nasatvení mail serveru.

0 komentářů: