čtvrtek 24. ledna 2008

První keš bez DžíPíEs

Je to už minimálně rok, co jsem (víceméně omylem) narazil na stránku Geocaching.com. Hned mě zaujala. Hledání "pokladů", páni! Jen jsem neměl příležitost (nebo jsem zapomínal a vlastně to úplně vypustil z hlavy), až do dneška...

Trocha teorie aneb co, že to ten [geokešink] vůbec je?
Geocaching je novodobá, turisticko-internetová hra, které se může zůčastnit úplně kdokoli. Stačí jen registrace, pak se kouknout na mapu, který "poklad" půjdete hledat, zjistit souřadnice, ty zadat do Vaší GPS a jít...a hledat a najít. It's so simple. Stránky jsou celé v angličtině, ale existují i české neoficiální (cesky-geocaching.com nebo geocaching.cz) na kterých se dozvíte vše podstatné v našem jazyce.
Poklad (neboli cache [keš], jak se jí ve hře říká) je označená krabička, ve které je pár slov o geocachingu (pro náhodné nálezce), tužka, bloček a pár dalších drobností. Po nalezení se zapíšete do bločku - datum, čas, jméno a...vlastně co chcete. Vezmete si nějakou drobnost a jinou vložíte. A krabičku zas schováte. Můžete se rozhlídnout po okolí, kam Vás krabička dovedla...

Moje poprvé
Zítra mám zkoušku, proto od rána sedím nad základy televizní techniky. Je to zajímavý, ale celej den je moc. Tak jsem si vzpomněl, že mám přímo za barákem jednu kešku, ke které se už dlouho chystám, ale buď se mi nechtělo nebo nebyl čas... Vzal jsem tedy foťák přes rameno a šel.

Keš je uložena v Brně "U křivé borovice" (kdo tam chcete zajít, hledejte na stránkách geocachingu), což je ani ne kilometr od našeho domu. Moje nevýhoda je, že nemám GPS, takže složitější hledání u mě nehrozí. Naštěstí naše okolí znám a pohledem na mapu jsem hned věděl kde hledat. Cestou jsem potkal promrzlý šípkový keř a jakýhosi dravce (ornitologové nezlobte se, já fakt nevím jestli je to káně, poštolka nebo něco jinýho), kteří jsou tu na fotkách. Dravec byl potvora, nechtěl se ke mě natočit, tak jsem za ním musel na pole. No co Vám budu povídat, bahna tam bylo po kotníky a ptáček, potvora, uletěl. Ale to už jsem byl jen pár kroků od rozcestí, kde se měl poklad skrývat.

Nalezení bylo v pohodě, nápověda na stránkách říká: "hodně křivá borovice", což vážně platí. Můj tip, který vyšel, jsem viděl už z cesty. Rozhlédl jsem se, zda někdo nekouká, vydal se ke kořenům, odkryl kámen a z černé igelitky vytáhl svůj první poklad. Byl to příjemný pocit sednout si opodál na pařez a zapsat se do deníčku jako další objevitel. Do krabičky jsem strčil zlatou rybku pro štěstí (z domu jsem si vzal víc věcí, protože jsem vůbec netušil co uvnitř čekat) a na památku si vzal plastový řetěz. Pak vše zas důkladně schoval a s dobrou náladou zamířil domů, k učení.

Samozřejmě jsem nezapomněl ani tu keš zdokumentovat, tu je:

A víte na jaký se chytám příště? Přímo v centru Brna - jedna prý leží kousek od Měnínské brány a jiná přímo uprostřed Hlavního nádraží, to je lákavé, že?

0 komentářů: